Dag 9 Einde Cruise – Dubai

Om zeven uur stond ik op want om half negen moesten we van het schip. Eerst alles opruimen en naar het ontbijt, zijn onze spullen gaan halen en hebben afscheid genomen van de man die onze hut bij hield. Nog even langs de fotoshop wat foto’s uit gezocht en toen van boord om naar ons hotel te gaan. We namen een taxi en zoals gewoonlijk wist de taxichauffeur het hotel niet te vinden. Vorige keer hadden we een hotel twee straten verder en ook toen wisten ze het niet, heb hem maar even gezegd hoe hij moest rijden. Gelukkig kan ik goed de weg onthouden, ook al was er veel bij gebouwd in die buurt van Dubai.

We mochten pas om drie uur op de kamer maar dat was geen probleem, we konden de koffers daar laten. We zijn naar de metro gelopen bij de Mall of Emirates en hebben een dagkaart genomen voor 16 dirham is ongeveer 3 euro.
Bij de Dubai Mall zijn we uitgestapt en hebben wat rond gewandeld en gegeten bij mOre. Was heerlijk en blijkt van Nederlanders te zijn of geweest, want op de kaart stonden veel nederlandse gerechten. Om half 3 zijn we naar de Burj Khalifa gelopen dit is de hoogste toren van de wereld. Kaartjes gehaald die we via internet besteld hadden, dat scheelt je 300 dirham. Om 10 voor 3 mochten we naar binnen, we moesten nog best een eindje lopen voordat je bij de liften komt van de toren. Je gaat binnen een minuut naar verdieping 124 en daar kan je dan de omgeving bekijken. Viel ons eerlijk gezegd een beetje tegen maar als je er toch bent moet je het wel doen.

Na drie kwartier waren we weer beneden en gingen een ijsje eten.
Later hebben we coldstone ijssalon weer herontdekt daar maken ze ijs naar je eigen smaak. Ze beginnen met de ijs smaak die je wil en dan gooien ze er van alles door wat je wil. Maar het ijs op de foto was ook heel lekker.
We zijn nog buiten wat rondgelopen en foto’s gemaakt van de waterfontein show, deze varieert iedere keer.  Zijn nog de souk aan de overkant ingelopen en de show van de andere kant bekeken. En nog gewacht tot het donker werd zodat we foto’s konden maken van de hoge toren.
We zijn met de metro terug gegaan naar Mall of Emirates en zijn gaan eten bij mOve was heerlijk. We namen ook nog chocolademousse en de ober zij dat het veel was en wij zeiden dat maakt ons niks. Tot ik het zag en toen dacht ik moet ik dat allemaal op eten, was gewoon een onbeschofte hoeveelheid. Er zat ook nog ijs bij maar op zou het moeten, wij laten ons niet kennen. Het is uiteindelijk gelukt na dat we betaald hebben zij we naar het hotel gelopen is ongeveer 15 minuten lopen vanaf de Mall. normaal zou het iets sneller zijn gegaan maar ik zat met mijn voeten. Onderweg nog wat drinken gekocht voor op de kamer. Om half tien hebben we ons laten inchecken bij het hotel, we kregen kaartjes voor gratis internet op de kamer.
We hadden een kamer op de zesde verdieping kamer 613, mijn mond viel open toen we de deur open maakte. Had een veel kleinere kamer verwacht voor het geld dat wij moesten betalen, het is wel een vijfsterren hotel maar eerlijk de kamer zijn goed voor een vier sterren eigenlijk alleen de badkamer die was minder afgewerkt.