Dag 2 Dubai

Hebben de film over de bende van Oss gekeken, film is niet echt leuk maar doordat hij gefilmd is in Ravenstein en natuurlijk Herpen is het toch leuk. En ik dacht het kerkhof van Gemert te zien dus dat moet ik nog uitzoeken. De vlucht duurde 5 uur en 50 minuten. Voor dat we gingen landen kregen we nog een snack dit was een zoete cake of een pizzabroodje.
Eerst door de paspoortcontrole gelukkig kregen we een stempel in ons paspoort. Nadat we onze koffers hadden gepakt liepen we naar buiten om een taxi naar de haven (port) te nemen. We waren er zo maar komen wel alvast genieten van de skyline van Dubai. De taxirit kosten 54 dirham, we mochten al naar binnen het was nu rond acht uur. Wat tegenviel was de zogenaamde terminal, dit was niet meer dan een paar stevige tenten. Je zou verwachten dat dit ook hightech zou zijn, het is ook geen haven zoals je die in de Caribbean ziet.
Om half tien begon het inchecken, het was nog niet druk zodat we snel klaar waren. Om elf uur mochten we aan boord gaan en om een uur konden we in de cabin. De hut zag er prima uit stijlvoller als op de Freedom Of The Seas.

We zijn het schip gaan verkennen en ondertussen hadden we wel trek gekregen, we zijn gaan lunchen in de Windjammer. Daarna nog wat rond gelopen, voor het eten is Patrick in het solarium gaan zwemmen. Dit is een overdekt zwembad ziet er gezellig uit.

Om kwart over acht begon de welkom on board show, hier zagen we voor het eerst onze cruisedirector haar naam is Anna Bass. De show was leuk vooral de acrobaten, knap wat hun kunnen met het vrouwelijke helft van het duo moet je geen ruzie krijgen.
Om negen uur konden we gaan eten wel laat maar het is niet anders, bij de tafel aan gekomen zaten er vier dames. Zo Patrick heeft vijf dames om zich heen, maar een geluk ze zijn allemaal wat ouder op een na. De dames kwamen uit Belgiƫ, dat is wel prettig. Als voorgerecht had ik een cesarsalade en Patrick had een soep met garnalen. Hoofdgerecht had ik varkenslapjes met aardappelpuree, Patrick had prime-rib als toetje had ik een chocolade taartje. Patrick had ijs en daarna nog een ijsje met slagroom. Na het eten hebben we nog wat rondgelopen en zijn naar Seaview Cafe geweest om drinken te halen en namen nog een sandwich.
Hier na zijn we naar de hut gegaan om te slapen, want het was toch een lange dag en zondag hebben we ook niet geslapen omdat we toen in het vliegtuig zaten.

1. Dat ziet er goed uit zeg, nog veel plezier!

2. Wat is het allemaal mooi zeg, ik ben benieuwd naar jullie belevenissen!

3. Die hut ziet er prachtig uit evenals het zwembad. Dat zal genieten worden de komende dagen.
    Have Fun!!
    Saskia

4. Dat ziet er echt niet verkeerd uit zeg. Veel plezier en geniet er van.